2007.02.03

IJsberen

tvbijsbeerKlik de dieren in de juiste volgorde weg in het speelveld. Dat is de opdracht die Toine van Broekhoven met dit spelletje meegeeft. Hoe sneller je de reeks wegkrijgt, hoe meer je wint. Zoals steeds geef je jouw naam in en houdt het programma de stand bij van de topscores. Met dit spel oefen je een aantal vaardigheden. Visuele analyse, oog-handcoördinatie, snelheid bij het verwerken van gegevens, korte termijngeheugen, ... het speelt allemaal een rol.

Via <CTRL><L> kom je in de leerkrachtenmodule. Je kunt er de speelduur beperken tot 5 minuten en het traditionele wachtwoord vervangen. Je kunt er het spel ook opdragen een raster te vernieuwen na 2 tot en met 8 opgaven of de zoektijd in te stellen van 4 tot 10 seconden. Zoals altijd kun je ook de lijst met topscores beheren.

We geven nog twee tips mee:
- De niet gebruikte denktijd is meteen het aantal punten dat je per opgave kunt verdienen.
- De te zoeken dieren staan altijd naast elkaar: horizontaal, verticaal of diagnonaal. Soms staan ze wel van rechts naar links of van onder naar boven.

19:47 Gepost door Lieven Coppens | Permalink | Tags: visuele analyse, verwerkingssnelheid, geheugen, windows | |

De commentaren zijn gesloten.