2009.03.22

Tractortje-trek

tractortje-trekTrek de tractor van de tegenstander voorbij de gele vlag. Het enige dat je moet doen is zo snel mogelijk de juiste oplossing uit een reeks van 4 mogelijkheden aanklikken. Denk er aan: hoe sneller je juist antwoordt, hoe harder je trekt. Met dit spel oefen je op de automatisering van de tafels van vermenigvuldiging. Voor je begint kun je zelf de grootte van de getallen waarmee mag geoefend worden instellen (maximum tot 20).

Het is een internetspel dat je alleen kunt spelen tegen de computer, maar ook met 4 kinderen, elk vanaf een andere computer. Door het te beveiligen met een wachtwoord kun je het spel enkel toegankelijk maken voor kinderen die het wachtwoord kennen (bv. de kinderen van eenzelfde klas). Door het openbaar te maken kan iedereen aan jouw spel deelnemen, handig als je niet tegen de computer wilt spelen. Wanneer je in één van de beginschermen ziet dat er al andere spellen actief zijn, dan kun jij daar aan mee doen.

Aan het einde van elk spel krijg je een overzicht van het aantal oefeningen dat je juist hebt opgelost, de oefeningen die je fout maakte en je gemiddelde snelheid.

Tip: Dit spel speel je best niet tegen de computer maar tegen een levende speler als je echt jouw snelheid wilt verhogen: op dat vlak valt het computerspel eerder traag uit.

12:15 Gepost door Lieven Coppens | Permalink | Tags: internet, rekenen, basisbewerkingen, vermenigvuldigen, tafels, automatisering | |

2009.03.13

Bootje-trek

bootje-trekTrek de boot van de tegenstander voorbij de boei. Het enige dat je moet doen is zo snel mogelijk de juiste oplossing uit een reeks van 4 mogelijkheden aanklikken. Denk er aan: hoe sneller je juist antwoordt, hoe harder je trekt. Met dit spel oefen je op de automatisering van het optellen met en zonder brug. Voor je begint kun je zelf de grootte van de getallen waarmee mag geoefend worden instellen (maximum tot 20).

Dit is een internetspel dat je alleen kunt spelen tegen de computer, maar ook met 4 kinderen, elk vanaf een andere computer. Door het te beveiligen met een wachtwoord kun je het spel enkel toegankelijk maken voor kinderen die het wachtwoord kennen (bv. de kinderen van eenzelfde klas). Door het openbaar te maken kan iedereen aan jouw spel deelnemen, handig als je niet tegen de computer wilt spelen. Wanneer je in één van de beginschermen ziet dat er al andere spellen actief zijn, dan kun jij daar aan mee doen.

Aan het einde van elk spel krijg je een overzicht van het aantal oefeningen dat je juist hebt opgelost, de oefeningen die je fout maakte en je gemiddelde snelheid.

Tip: Dit spel speel je best niet tegen de computer maar tegen een levende speler als je echt jouw snelheid wilt verhogen: op dat vlak valt het computerspel eerder traag uit.

18:30 Gepost door Lieven Coppens | Permalink | Tags: internet, rekenen, basisbewerkingen, optellen | |

2009.03.07

Het dubbele zoeken

robin doublesKijk naar het getal dat op het bord staat dat Robin Hood vasthoudt en klik dan op de schietschijf het getal aan dat er het dubbel van is. Dat is de enige opdracht van dit spel. Als je juist geantwoord hebt, komen er drie bazuinspelers uit het bos te voorschijn die een (voor hen) wel heel onorthodox geluid maken. Als je fout bent moet je met hetzelfde getal blijven proberen tot je het juiste antwoord gevonden hebt.

Het spel situeert zich binnen het getalgebied tot 20.

13:38 Gepost door Lieven Coppens | Permalink | Tags: internet, rekenen, rekenbegrippen, verdubbelen, het dubbel | |