2011.09.03

Vermenigvuldigen in de vrieskou

penguin jumpHebben bij jouw leerlingen de tafels van vermenigvuldigen geleden onder twee maanden vakantie? Zorg dan dat ze snel weer bij de les zijn. Dit kan op een leuke en speelse manier met Penguin Jump. De bedoeling is dat de leerlingen met hun pinguin zo snel mogelijk naar de overkant van het water gaan door van ijsschots naar ijsschots te springen. Hiervoor moeten ze telkens die ijsschots aanklikken waarop het juiste antwoord van de getoonde vermenigvuldiging staat. Maken ze een fout, dan vallen ze in het water en verliezen ze tijd. Ze kunnen trouwens enkel maar verder als ze hun fout juist verbeterd hebben. Na afloop van de wedstrijd ziet elke leerling in het eindscherm niet alleen op welke plaats hij is geëindigd, maar ook welke oefeningen hij fout heeft gemaakt.

Het is een internetspel dat je alleen kunt spelen tegen de computer, maar ook met 4 kinderen, elk vanaf een andere computer. Door het te beveiligen met een wachtwoord kun je het spel enkel toegankelijk maken voor kinderen die het wachtwoord kennen (bv. de kinderen van eenzelfde klas). Door het openbaar te maken kan iedereen aan jouw spel deelnemen, handig als je alleen bent en niet tegen de computer wilt spelen. Wanneer je in één van de beginschermen ziet dat er al andere spellen actief zijn, kun jij daar aan mee doen.

Kies bij dit spel nooit voor de 'standard content', tenzij je wilt dat jouw leerlingen ook de tafels van 11 en 12 oefenen. Beter is het om voor de 'custom content' te kiezen en het bereik in te stellen van 1 tot en met 10.

20:52 Gepost door Lieven Coppens | Permalink | Tags: automatisering, basisbewerkingen, internet, rekenen, tafels, vermenigvuldigen | |

De commentaren zijn gesloten.